Opnieuw naar Ibiza

Op zaterdag 23 juni varen we om 06.47 uur bij een prachtige zonsopgang de haven van Denia uit. We hebben er twee nachten gelegen.

De zeilen worden gezet en we volgen de veerboot Balearia naar Ibiza. Hij verdwijnt al snel aan de einder.

Voor ons duurt het wel even voor we Ibiza in het vizier hebben. Bij het binnenvaren van de baai van San Antonio vinden we het vrij rustig in de Cala’s. We besluiten om niet in Cala Bassa te gaan liggen omdat we daar vorig jaar al waren. Om 18.00 uur liggen we voor anker in Cala Grassió . We hebben alle ruimte om ons heen. De speedboten met banaan erachter vinden het leuk om tussen de zeilboten door te laveren. We varen met het bijbootje naar San Antonio. De plek voor de bijbootjes is reuze verkleind; er zijn nu veel plekken voor watertaxies. Na de nodige inkopen aldaar gaan we na drie nachten weer verder.

We vertrekken in de ochtend om 10.30 uur en na drie uurtjes op de motor komen we aan in Cala Binirrás; ook hier is het veel rustiger dan vorig jaar.

We roeien met de bijboot of gaan al zwemmend naar de kant.

Er wordt weer flink getrommeld bij zonsondergang en heus niet alleen op zondag. Op vrijdagavond hebben we een gezellige avond met de bemanning van de Blue Pearl: Joline, Rene, Robin en Lauren.