September 2021

Op 1 september rijden we naar Nijverdal, omdat Janny’s zus 78 jaar wordt. Zus en zwager zijn blij verrast, want we hebben onszelf niet aangekondigd. We vinden het erg gezellig om elkaar weer te zien. We zijn nu een week thuis en maken al weer plannen om even naar Italië te gaan. Aangezien we vorig jaar erg nat in ons tentje zijn geworden, besluiten we op pad te gaan om een nieuwe te kopen. Dat lukt en zo vertrekken we op 8 september.

8 september 2021 Campingplatz Illertissen

Om 17.30 uur staat ons nieuwe tentje en kunnen we op pad om de omgeving te verkennen. Op de terugweg eten we bij restaurant Dornweiler Hof. De volgende ochtend ontbijten we aan de picknicktafel; is dat even superhandig. Daarna is het inpakken en wegwezen geblazen. We komen aan het eind van de middag aan op camping Bella Italia. Nu om de zus van Marco te verrassen met een bezoek; ook deze zus en zwager weten van niks. Bij de slagboom van de camping krijgen we te horen, dat er geen plaats is. Oeps, dat hadden we niet verwacht. We mogen zelfs het lekkers uit Duitsland niet eens afgeven. Wat nu? Eerst maar eens even bellen met Patricia en Collin. Ze denken, dat we vanuit Spanje bellen en kunnen bijna niet geloven dat we aan de poort staan. Ze regelen voor ons een plek om te slapen. We zijn zo opgelucht. Het is altijd zo fijn om ze weer te zien. Oeps, hik, misschien wel iets te gezellig?

12 september 2021 06.59 uur zonsopkomst Gardameer

Zoals gewoonlijk zijn we op zoek naar een plaats aan het water……

13 september 2021 Camping Bella Italia; straatje Olbia

……. en dat is ons gelukkig weer gelukt. Dit viel niet mee, want het is nog steeds razend druk op de camping.

Collin vertelt vol enthousiasme over een klettersteig, die hij heeft gelopen. Nou, daar hebben we wel zin in.

14 september 2021 Via Ferrata Sasse aan het Idromeer

Ook Collin geniet weer volop…..en maakt bovendien prachtige foto’s en filmpjes.

14 september 2021 Collin

Deze klettersteig is ook zo leuk. Onze jongste dochter Laura heeft deze ook gedaan met haar gezin. We kunnen de mooiste plaatjes schieten.

14 september 2021 Lago di Idro

Na een boottochtje om weer bij de auto terug te komen, rijden we moe maar voldaan weer terug naar de camping. Daar heeft Patricia een lekkere maaltijd voor ons gemaakt. Bofkonten zijn we!

15 september 2021. Villafranca

De volgende dag rijden we met Patricia en Collin naar de markt in Villafranca. Na het kopen van de nodige kaas en worst, drinken we koffie met wat lekkers. Op de camping maken wij de lunch klaar. Vervolgens komen Roelie en Richard langs bij Patricia en Collin en hebben we met z’n zessen een gezellige avond.

16 september 2021. Peschiera del Garda

De dag erna regent het een beetje. We besluiten even naar Peschiera te lopen en nemen voor de zekerheid onze parapluis mee. We smullen van het allerlekkerste ijs aldaar en op de terugweg is het alweer droog. Geen druppels te zien in het water. Morgen is het onze laatste dag, want we willen in het weekeinde terug naar huis rijden. Het wordt een onrustige nacht. We horen voetstappen naast onze tent. Janny wordt er onrustig van en vertrouwt het niet. Ze gaat kijken en ziet, dat er een campingstoel weg is. Ze kruipt snel uit de tent om de boosdoeners te zoeken. Marco volgt haar, maar even later gaat ieder een andere kant op. Janny vindt uiteindelijk de stoel terug.

De volgende ochtend vertrekken we, niet nadat we eerst koffie met wat lekkers (gemaakt door Patricia) hebben genuttigd.

18 september 2021 Gries am Brenner

We rijden eerst een heel stuk over de autostrada, maar verlaten deze omdat we de Brennerpas willen rijden. We zijn ook wel toe aan een pauze en ook wel weer toe aan koffie met wat lekkers.

18 september 2021 Europabrücke Brennerpas

We gaan dus niet over de Europabrücke, maar eronder door. Janny is in haar jeugdjaren vaak over de Brennerpas gegaan en zag toen hoe de Europabrücke werd gebouwd. Ze is wel nieuwsgierig hoe dit nu is. Marco heeft de Brennerpas nog nooit gereden en is ook wel benieuwd. Alle reden dus, om dit te doen.

18 september 2021 Bungee Jumpers Europabrücke

We stoppen om even te kijken naar de waaghalzen, die de sprong vanaf de brug maken. Als je goed kijkt, zie je ze bungelen. Vervolgens rijden we naar Illertissen om te overnachten. We hebben geen zin om de tent op te zetten en duiken in het hotel-restaurant naast de camping. Ze hebben gelukkig nog net een kamer beschikbaar. We nemen een lekker ontbijt en gaan op weg naar huis. Het is zo extreem druk op de weg en staan heel wat uren in de file. Om 23.30 uur zijn we thuis.

20 september 2021 Tuinwerk

Het is een woestenij in onze voortuin. Gelukkig weten Yaëla en Emiel daar wel raad mee.

25 september 2021 Achtertuin

Ook in de achtertuin wordt hard gewerkt door Marco; je ziet hem verscholen in het groen. Dit allemaal nadat Wendy en Taliya de tuin al heel erg opgeknapt hadden. Zo blijft er altijd wat te doen.