Augustus 2021

We arriveren op 1 augustus in Marina de Denía en krijgen een kleine plek toegewezen. Er staat veel wind en bij de poging tot het naar binnen varen blijkt de boegschroef het niet te doen. Het lukt dus niet, omdat de wind de boeg wegblaast. We raken verstrikt in een mooringlijn en het anker van een andere zeilboot schiet onder onze railing door. We liggen nu in ieder geval stil, maar het is een behoorlijk stressmoment. Er komt hulp van alle kanten en even later liggen we op een niet toegewezen plek.

Op het havenkantoor vertelt de medewerkster ons, dat we daar maar twee nachten mogen blijven. We willen echter eerst, dat de boegschroef het weer doet.

Maandag 2 augustus viert Janny haar verjaardag.

We vieren het samen met Sophie, Rikus en Mia-Lilly. Excuses voor de scheve foto, maar bij recht zetten ervan valt Mia-Lilly buiten beeld. Het is een geslaagde dag.

Na de twee nachten op de niet toegewezen plek, treffen we een andere medewerkster. Ze vindt het totaal geen probleem als we op deze plek blijven liggen. Ppfft, dat is een zorg minder. Marco ontdekt, dat de accu het begeven heeft. Hij installeert een nieuwe en we hebben weer een goed werkende boegschroef.

Op 3 augustus besluiten we om het kasteel van Denía te bezichtigen. We waren al eerder in Denia, maar nog nooit naar het kasteel.

Castillo de Denía (Wikipedia)

Het is echt de moeite waard. Het kasteel werd gebouwd in de elfde en twaalfde eeuw. Het ligt op de Monte Diana met uitzicht op de stad en de Middellandse Zee.

Uitzicht op de stad

Uitzicht op de Middellandse Zee. Wij liggen in Marina de Denía (rechtsboven)

4 augustus 2021 : Sculptuur van een maanvis door Toni Mari (juni 2020)

Marina de Denía heeft een hechte band met de beeldhouwer Toni Mari omdat ze vaak samenwerkten. Zo is ook de Marina de Denía galerij omgedoopt tot Toni Mari Art Gallery.

4 augustus 2021 Denía

Aan het eind van de middag komt een vissersboot de haven binnen varen. De volgende dag om 06.00 uur verlaten wij de haven en komen om 17.40 uur aan in Cala Characca bij Ibiza.

6 augustus 2021

De volgende ochtend ankeren we opnieuw, omdat het anker onvoldoende is ingegraven. We hadden best wel veel deining vannacht. Even later komen Sophie, Rikus en Mia-Lilly ons bezoeken met hun dinghy. Erg gezellig om even bij te praten. Gedurende de dag was het erg rustig op het water, maar in de nacht was er weer veel deining. De verwachting is, dat er nog meer deining en wind komt. Het wordt dus tijd om te gaan en zo vertrekken we richting San Antonio Abad. Daar blijkt nergens plaats te zijn en zodoende gaan we samen met SY-Mandala op zoek naar een andere plek.

7 augustus 2021 Sant Josep de Sa Talaia, Sa Caixota

De meeste Cala’s liggen vol, maar zijn blij dat we toch nog een plek vinden. Zie hoeveel ruimte we hier hebben. Ook hier deint de zee gedurende de nacht. We proberen de seabrake uit en dat helpt.

Op maandag worden we vroeg in de middag opgehaald met de dinghy door Rikus, Sophie en Mia-Lilly.

9 augustus 2021 Tropicana Beachclub Cala Jondal Ibiza

We worden getrakteerd op een lekkere lunch vanwege Janny’s verjaardag. Het is een geweldige plek en we genieten volop. Niet alleen van het eten, maar ook van het gezelschap.

9 augustus 2021. Cala Jondal Ibiza

Aan het eind van de middag lopen we terug naar de dinghy……

9 augustus 2021 Cala Jondal Ibiza

….. in een prachtige omgeving…

In de avondschemering varen we terug en kijken we terug op een mooie dag!

11 augustus 2021 Sa Caixota Beach

We willen even aan land om daar te kijken en onze benen te strekken. Onze bijboot blijkt echter lek. Marco pomt er lucht in en we nemen de pomp voor de zekerheid met ons mee. We leggen de bijboot op de kiezels en nemen nog even een foto van onze ankerplek.

11 augustus 2021 Sant Josep de Sa Talaia – Vista Alegre

We vinden het altijd leuk om aan land te gaan om te zien hoe de omgeving is waar je verblijft. We wandelen er rond, tot onze nieuwsgierigheid bevredigd is. In die tijd is de bijboot alweer aardig zacht geworden. Er moet dus eerst weer gepompt worden, voordat we terug kunnen roeien naar de boot. We nodigen Sophie, Rikus en Mia-Lilly uit om iets te komen drinken bij ons. Zij vertrekken morgen naar Valencia en wij naar Cartagena.

12/13 augustus 2021 Overtocht van Ibiza naar Cartagena

We verlaten Ibiza om 11.00 uur. Volgens de weersvoorspelling kunnen we goed zeilen. Zoals wel vaker gebeurt, is dit niet het geval. Marco maakt zich zorgen over onze dieselvoorraad. Het is moeilijk om deze precies in te schatten. We vullen deze nog aan met 10 liter uit een jerrycan. Ook besluiten we alleen te zeilen zonder de motor erbij. Om 21.00 uur komt een groep dolfijnen ons gezelschap houden. Ze blijven nog een hele poos bij ons; ook als het donker wordt. Om 23.oo uur is onze snelheid zo’n 3 knopen en om 0o.30 uur valt de wind weg en moeten we op de motor. Van 03.30 tot 05.20 zeilen we weer en dan moet de motor er weer bij. Om ongeveer 11.00 uur zijn we bij Cabo de Palos en komt er steeds meer wind; jammer genoeg wel tegen. Om 12.00 uur komen we in de haven van Cartagena aan en daar verliest Janny een fender. We doen diverse pogingen om deze weer op te pikken, maar alle zonder resultaat. De reinigingsboot van de haven komt ons helpen. Hij vist de fender uit het water, komt naast ons liggen en overhandigt de fender in een net. Als dank stopt Janny er een Amstelbiertje in terug. Toch wel een leuke belevenis. Vanwege de harde wind leggen we eerst aan op een andere plek. Tegen de avond gaan we naar onze oude plek C13. Er blijkt nog voldoende diesel in de tank te zitten.

17 augustus 2021 Onze ligplaats in Yacht Port Cartagena

Het lijkt alsof we maanden weg zijn geweest, terwijl het maar één maand was. Er is echter zoveel gebeurd, dat we besluiten de boot te verkopen. We zijn druk om alles in orde te maken voor de verkoop. We hebben er wel veel moeite mee.

Op 27 augustus vertrekken we in alle vroegte met de bus op weg naar Alicante airport. We kunnen jammer genoeg pas met de tweede vlucht mee, zodat we daar heel wat tijd moeten doorbrengen.

27 augustus 2021 landing op Schiphol Zuid-Oost

Om 19.49 uur zijn we geland en zien we luchthaven Schiphol. Wendy en Taliya halen ons op met onze auto. Hartstikke fijn en supergezellig! Zo is de maand augustus bijna ten einde.