Nog even Sardinië

Op 27 augustus vertrekken we met KLM van Schiphol Airport Amsterdam naar Elmas Aeroporto Cagliari.

We hopen zo, dat we bij de landing over de haven vliegen. Jammer genoeg is de wind ons wat dat betreft niet gunstig gezind.

De volgende dag regent het flink en waait het hard. Gelukkig wordt het nog wel droog om boodschappen te halen.

Ons grootzeil gaat niet uit de mast. Het lukt ons op geen enkele wijze. We besluiten hulp in te roepen. Drie mannen van Creative Yachting Solutions lossen dit probleem in een half uurtje voor ons op. Ppppffft dat is weer een zorg minder.

We wandelen door het ‘Giardini Pubblici’ van Cagliari, waar deze prachtige bomen staan.

We zijn al heel lang aan het dubben of we naar Licata op Sicilië of naar Cartagena in Spanje zullen gaan. Op Sicilië zijn we nog nooit geweest, maar er valt daar meer regen dan in Cartagena. Uiteindelijk kiezen we voor Spanje. Op zondag 8 september vertrekken we om 07.00 uur naar Isola di San Pietro. Dan zijn we alvast op weg. Om 18.00 uur komen we aan in Marinatour te Carloforte.

De vorige keer dat we hier waren hebben we erg veel gewandeld. Op de fiets kom je echter wat verder. We fietsen op 10 september naar het noorden en bij thuiskomst op de boot eten we een heerlijk bord spaghetti.

Op 12 september fietsen we naar het zuiden. Eerst langs de zoutmeren in Carloforte om vervolgens even te kijken bij strand Guidi. Daar hebben we vorig jaar voor anker gelegen met heel slecht weer. Toen onweerde het, goot het van de regen en hadden we veel swell. Dan ziet het er nu heel anders uit.

De voorbereidingen voor vertrek zijn in volle gang en op 14 september vertrekken we naar Menorca.