Oktober 2021

We zijn alweer 14 dagen thuis en druk op zoek naar een nieuw bed en een nieuwe auto. Beide hebben hun beste tijd gehad.

We rijden van hot naar her en bij thuiskomst worden we verrast door deze prachtige regenboog. Morgen gaan we een proefrit maken met een Mitsubishi Outlander plug-in hybride SUV. We mogen er mee naar Friesland rijden en vinden dit wel wat spannend. We zijn zo gewend te moeten schakelen.

Natuurlijk mag op 5 oktober een plaatje van het Friese landschap niet ontbreken

5 oktober 2021

en worden we opnieuw getrakteerd op een regenboog. We zijn op het parkeerdek van het winkelcentrum Makado in Schagen, nadat we de Mitsubishi Outlander weer hebben ingeleverd.

7 oktober 2021

In Spanje zien we soms van die leuke straatlantaarns, maar in Haarlem kunnen ze er ook wat van. We zijn hier voor een middagje.

Op 9 oktober hebben we 2 verjaardagen. In de ochtend gaan we naar onze nu 35 jarige jongste zoon Emiel. Daarna vieren we de verjaardag van onze kleinzoon Roan, die 6 jaar wordt. Het is een dag met dubbel taart snoepen.

Op zaterdag 16 oktober vertrekken we om 11.00 weer naar Spanje. We overnachten in Saint-Martin sur le Pré , dineren bij Sushi restaurant Jaan en slapen in het Enzo hotel. De volgende dag kunnen we uitgerust weer verder.

17 oktober 2021

We rijden binnendoor en zien een bakkerij aan de kant van de weg. Eerst maar even wat lekkers halen, straks is alles misschien dicht. Het is immers zondag. Zie Marco is glunderen in onze nieuwe auto; hij is zo blij als een kind.

Ook nog maar even een foto nemen van de bibliotheek; deze ziet er zo grappig uit door de tekeningen op de bovenste ramen.

17 oktober Pontigny Frankrijk

1Het is de hoogste tijd voor een pauze om ons lekkers op te eten…..

Het is volop herfst. De kleuren zijn prachtig, maar dat is niet het enige waar we van genieten. Ook het lekkers; ieder 2 gebakjes, smaakt voortreffelijk.

Maar we moeten verder. Je kunt wel zien, dat we in Frankrijk zijn.

We rijden nog steeds binnendoor omdat we dan wat meer van het land zien. En nee, ik hou de camera niet scheef, maar het landschap is zo.

Gelukkig staat er een bord waar we zijn.

Het wordt tijd om een slaapplek te zoeken en dat lukt ons. We slapen in Hotel Chène Vert in Saint Pourçain sur Sioule. We checken in, maar kunnen eerst onze kamer niet vinden. We blijken in het verkeerde gebouw te zitten. Hè, hè, uiteindelijk gesetteld.

We besluiten eerst even wat rond te wandelen. Dat hebben we wel nodig na zo’n dag in de auto.

Het blijkt een erg leuk stadje te zijn aan de rivier La Sioule.

In diverse straten hangen allemaal uithangborden, waarvan dit een kleine selectie is. We eten ‘s-avonds in de bistro van het hotel en rollen daarna ons bed in. Het plan is om vannacht in Hotel Mitus in Canet de Mar te slapen. Dat is ons de vorige keer goed bevallen. Bij aankomst is er plek, maar we kunnen echter nergens een parkeerplaats vinden.

18 oktober Sant Pol de Mar

Zo belanden we uiteindelijk in Hotel Gran Sol in Sant Pol De Mar, kamer 103. Het ligt aan de zee en ziet er duur uit. De prijs valt echter reuze mee € 71,20 inclusief ontbijt. We lopen eerst even naar het strand. Op de terugweg halen we bij de enige supermarkt die we zien onze boodschappen. Voor vanavond is dat tapas met een glaasje wijn. We slapen prima en ontbijten de volgende ochtend met uitzicht op zee.

Nu nog de laatste etappe met een tussenstop in Alicante om “boodschappen” af te leveren bij onze oudste dochter Wendy en kleindochter Taliya. Er wordt ons een heerlijk maal voorgeschoteld. Met volle buik gaan we de weg weer op en arriveren om 22.00 uur in Cartagena. We zijn weer “thuis”.